אפליקציית רדיו הד

רדיו ישראלי אונליין

Radio Head

אפליקציה - חינם
פתיחה
בחנות

תחנות רדיו מומלצות

מקבץ תחנות הרדיו שלדעתנו תאהבו.

רדיו הד, 01/10/2023 13:59

לא כולם מכירים אותם, לא כולם יודעים שהם יכולים לפקוד את המיטה והבית שלהם, אך פשפשי המיטה הם מזיק קטן מאוד שעשוי לעשות לכם הרבה צרות. מי הם? מה מאפיין אותם? אילו נזקים הם גורמים לאדם? ואיך מטפלים בהם? במאמר הבא נענה על כל השאלות האלו.

מי הם פשפשי המיטה?

פשפשי המיטה הם מזיקים קטנים מאוד שמגיעים אליכם הביתה כנוסע סמוי. הם מגיעים יחד אתכם על הבגדים או התיקים לאחר שנדבקתם בהם במקומות מעופשים. זה עשוי להתרחש בבתי מלון, צימרים או כל מקום לא נקי שישנתם בו והיו בו פשפשי מיטה.

ברגע שהם מגיעים אתכם הביתה, הם מתאגדים במקומות הכוללים בדים בניהם: מזרון המיטה, וילונות, כריות וכריות נוי, בגדים, תיקים ואפילו צעצועים.

מה מאפיין את פשפשי המיטה?

פשפשי המיטה הם חרקים מאוד זעירים שגודלם נע בין 5-6 ס"מ בלבד וזאת כאשר הם בוגרים. לפני הגעתם לבגרות, הם גדלים בתוך ביצה. הביצים זעירות בגוון בהיר ולרוב, הפשפש הבוגר מטיל אותם באזורים מוסתרים במזרון המיטה.

פשפשי המיטה ניזונים מדם אדם והם יוצאים לעקוץ בעיקר בשעות הלילה, כאשר האדם ישן. הם עוקצים את כל חלקי הגוף ומשאירים אזורים אדומים ומאוד מגרדים. תוכלו לקרוא מידע מקיף על פשפשי מיטה בבלוג של סטופ פשפש.

איך מזהים את פשפש המיטה?

איך לזהות פשפשי מיטה? זיהוי באופן עצמאי הוא מאוד קשה, כי מדובר על יצורים זעירים שלרוב לא רואים אותם באופן ברור על המיטה.

מה כן רואים? איך בכל זאת ניתן לזהות אותם? דרך הזיהוי העצמאית שמה דגש על וידוא עקיצות אדומות ומגרדות בכל חלקי הגוף ואזורים על המזרון הכוללים דם מרוח.

הדם המרוח הוא למעשה דם האדם שנמצץ על ידי הפשפש והוא נמרח על המזרון כתוצאה מהתזוזה עליו במהלך הלילה.

מכיוון שהפשפש דומה במעט לחרקים אחרים כמו פרעושים לדוגמא, מומלץ לבצע פשפש המיטה זיהוי מקצועי בווצאפ של המדביר וכך לדעת בוודאות האם מדובר במזיק זה.

לאחר הזיהוי, מה צריך לעשות?

לאחר הזיהוי, כאשר מבינים שמדובר בפשפש המיטה, עליכם להתקשר אל חברה מתמחה בהדברת פשפשי מיטה לביצוע הדברה מקצועית.

חשוב להבין, לא מדובר בהדברה רגילה או ריסוס. הדברה של פשפשי מיטה מתבצעת באמצעות קיטור שרק הוא מאפשר השמדה שלהם.

המדביר שיגיע אליכם יעבוד באופן שיטתי ואף ידריך אתכם מה לעשות לגבי חפצים מסוימים בחדר הנגוע.

איך מתבצעת ההדברה?

הדברת פשפשי מיטה באופן מקצועי מתבצעת בשלבים. מי שרוצה להיפטר מהפשפשים,יהיה חייב לעקוב אחר השלבים ולא לפספס אף אחד מהם.

שלב ראשון – הוצאת חפצים מהחדר – בחדר שיש בו פשפשי מיטה, רוב הדברים יהיו נגועים. זה יכול להיות השטיח, הצעצועים של הילדים, המיטה, הבגדים וכל דבר שקיים בחדר.

שלב שני – כיבוס ושהות בשמש – כל החפצים שניתן לכבס, כמו בגדים, וילונות ומשחקים מסוימים, יש לכבס על חום של 60 מעלות לפחות. כל מה שאי אפשר לכבס, מניחים בשמש למספר ימים. הטמפרטורות הגבוהות מדבירות את פשפשי המיטה.

שלב שלישי – שאיבה וניקוי בקיטור – כל מה שנשאר בתוך החלל הנגוע, עובר שאיבה עם מכונה ייעודית שמוציאה קיטור. לשאיבה תפקיד מאוד משמעותי, היא מסירה את הביצים וגם פשפשי מיטה חיים. והקיטור, הוא זה שדואג להדביר את הפשפשים באמצעות החום החזק.

לסיכום, אם אתם מתמודדים עם בעיה של פשפשי מיטה, דעו שיש מה לעשות. זה אולי שונה וקצת יותר מסובך מהדברות אחרות שמתבצעות בריסוס פשוט, אבל זה בהחלט פתרון שכדאי לבצע במקום להיעקץ כל לילה.

קרא מאמרים נוספים

חוו דעתכם על המאמר

מאמרים נוספים הקשורים לנושא איך מזהים פשפשי מיטה?

דגשים חשובים לפני צביעת דירה
דגשים חשובים לפני צביעת דירה

צבע מקנה לכל חלל מראה חדש, ובעלות נמוכה למדי. צביעת דירות מאפשרת להעניק להן אופי ייחודי ומעניין, ובדרך זו לשדרג את איכות החיים. על-מנת להבטיח מקסימום תועלת מהפעולה כדאי להתייחס למספר דגשים שחשובים - שמפורטים בכתבה זו.

שעון נוכחות לעסק קטן
שעון נוכחות לעסק קטן

עסק קטן חייב יותר מכולם להיות הכי מעודכן, משודרג ובעל יכולות התמודדות עם מגוון אתגרים בעיקר בשל העובדה שאין בו הרבה כוח אדם, ויש כן רצון לגדול, לצמוח ולהגיע להכנסה חודשית ראויה.

איך לתכנן טיולי טרקטורונים בצפון
איך לתכנן טיולי טרקטורונים בצפון

האטרקציה הטובה ביותר עבורכם. ללא ספק, טיולים כאשר משלבים בהם אטרקציות הם הרבה יותר מוצלחים. איך באמת תתכננו טיול שיהיה מושלם לכולם? לצפון הארץ יש מה להציע לכם.

כיצד לזהות רשלנות רפואית?
כיצד לזהות רשלנות רפואית?

רוב האנשים נוטים לתת אמון רב ביותר ברופאים שלהם. לכן, כאשר מתרחשת רשלנות, התגובה הראשונה שלנו נוטה להיות חוסר אמון.

האם כדאי להשכיר מחסן ואיך לעשות את זה באופן הנכון
האם כדאי להשכיר מחסן ואיך לעשות את זה באופן הנכון

שירותי אחסון והשכרת מחסנים הפכו בשנים האחרונות למבוקשים במיוחד לאור היתרונות הרבים שהם מציעים, אך חשוב להבין שכדי לשכור את המחסן המתאים ושכדי ליהנות משירות שתואם את הציפיות, חשוב לבחור גם את המחסן הנכון.

אולפני לי-רון עם טיפים לזמרים מתחילים
אולפני לי-רון עם טיפים לזמרים מתחילים

אולפני לי-רון, אולפן הקלטות מקצועי ברמת החייל (תל אביב) הוא בית חם לזמרים מתחילים, חובבניים ומקצועיים כאחד כבר מעל 12 שנה. כעת, הם מספקים טיפים ומידע חשוב לזמרים מתחילים.

רופאים מומלצים בישראל
רופאים מומלצים בישראל

יש בישראל המון רופאים מומחים ומוסמכים, אך לא כל רופא הינו הבחירה הטובה ביותר והמתאימה ביותר עבורכם